Bunnpris-åpning på Jevnaker: Satser på ferske brød og søndagsåpent

Bunnpris åpnet i dag ny butikk på Jevnaker. - Jeg er veldig stolt, sier kjøpmann Rita Winther Bue, som var storfornøyd med oppmøtet og responsen fra lokalmiljøet.

Publisert: 13.11.2025
Kjøpmann Rita Winther Bue mottar gratulasjon fra AKAs prosjektansvarlig Even G. Skistad.  I bakgrunnen tre av ni ansatte, fv. Angelica, Linda og Lise Lotte.
Kjøpmann Rita Winther Bue mottar gratulasjon fra AKAs prosjektansvarlig Even G. Skistad. I bakgrunnen tre av ni ansatte, fv. Angelica, Linda og Lise Lotte.

Åpningsdagen ble feiret med kaffe, kake, korpsmusikk og snorklipp ved varaordføreren Kristine Belsby på Jevnaker. Bunnpris-eier Christian Lykke stakk også innom for å gratulere.

Bunnpris Sør sin driftssjef Thomas Helmersen og regionsdirektør John Odden, med Bunnpris-eier Christian Lykke i midten.

Kjøpmann Rita Winther Bue har lagt bankkarrieren i DNB bak seg for å lede nysatsingen. - Jeg har lenge ønsket å skape noe eget og bygge et sterkt team, og Bunnpris gir både frihet og trygghet, sier hun. I forkant gjennomførte hun en måneds opplæring i kjeden.

Den nye Jevnaker-butikken byr på kampanjedrevne tilbud og en tydelig ferskvaresatsing med bake-off og nystekte bakevarer gjennom dagen. - Vi blir ikke billigst pris på alt, men vi skal ha de beste kuppene når det gjelder – og overraske litt i hyllene, sier Rita.

Etableringen er resultat av et samarbeid med gårdeier AKA, som har videreutviklet eiendommen og tilrettelagt for Bunnpris som leietaker. AKAs prosjektansvarlig Even G. Skistad har styrt prosjektet med stø hånd. -

- Tekniske anlegg er bygget om for mer energieffektiv drift, overflater er fornyet og personalrom er oppgradert. Utvendig er fasaden transformert med nytt treverk, LED-lys, et stort glassfelt ved inngangen og ny asfalt på parkeringen. I tillegg er et eget areal tilrettelagt for søndagsbutikk, forteller Even.

Salgsflaten er på 800 kvadratmeter, og 100 kvadratmeter avsatt til søndagsbutikken. - Mange har uttrykt at de gleder seg til søndagsåpent, sier Rita. I et marked der REMA 1000, Kiwi og Extra er nærmeste konkurrenter, sikter Bunnpris mot å bli det lokale førstevalget. - Vi må vinne på opplevelsen i butikken – vennlige folk, god flyt og et utvalg som treffer, forteller Rita, som sammen med sine ni medarbeidere er forberedt på «god trøkk» fra dag én.

AKA gratulerer!